ACTA
ASSEMBLEA 30/05/2012
Surt, en un inici,
la proposta d’arribar a més gent.
Proposta ordre
del dia: (Aprovat)
1.
Valoració dels dies anteriors
2.Marcarnos
l’objectiu.
3.Volem
fer alguna cosa o no?
4.Que
fer?
5.Com
seguir avançant per ser-ne mes?
6.Eleccions.
Una vegada l’ordre
del dia ha sigut aprovat es proposa canviar-lo: avançar el tema del
66% per tal de que la gent no marxi, així que el primer punt queda
eliminat.
Objectius:
Propostes
d’objectius:
- Aturar el 66% ja que volem una universitat publica i a més a més una universitat de qualitat.
- En contra de la pujada en primera matriculació però no en segona, tercera i quarta.
- En contra de l’acomiadament de professors.
- En contra de la pujada en totes les matriculacions, ja que hi ha moltes circumstàncies que poden afectar a una repetició de curs.
- Discutir més endavant el tema de segones,terceres i quartes matriculacions i centrar-nos en com combatre el 66%% .
- Resaltar molt més la qualitat educativa, presionar als professors. No qudar-nos tranquils davant d’aquests fets.
- Importància dels professors, lluita conjunta. La qualitat disminueix si disminueixen els professors. Aconseguir recolzament dels professors
Consens
en: Universitat pública i de qualitat, en contra de les retalladles
del 66%, dels acomiadaments, recolzament dels i als professors i la
manera de fer-ho será en una unió entre alumnes i professorat
Volem fer alguna cosa?
Consens:
Si que volem fer alguna cosa per tal d’assolir els nostres
objectius.
Propostes:
Es parla de que hem
de tenir suport des de d’alt perquè sigui viable.
Propostes de
l’intercampus:
- Segrest d’exàmens:
- Fer l’examen i
al final posar-los tots dins d’un sobre, segellar els exàmens
mitjançant un notari(també es pot gravar en vídeo). Fins que no
facin el que demanem aquests exàmens no es corregiran. (A lletres
s’ha intentat).
-No implica
professors.
- Inconvenients: al
no tenir notes no sabem si haurem d’anar a alguna recuperació.
-Es comenta que
només que una persona entregui l’examen l’acció seria inviable.
Obligatori per tothom?
-S’hauria
d’estudiar més profundament la proposta si es vol tirar endavant.
- Parar exàmens. (Polítiques)
- Demanar tothom beques(any que ve)
- Matricular-nos de la meitat(any que ve): pegues
- Al matricular-se donar un compte on no hi hagin diners.
- Pagar nomes el que creiem que sigui just.
-Aquestes tres
últimes mesures presenten pegues en quant a l’augment dels
interessos. Al no pagar els interessos van augmentant podent arribar
a doblar el preu inicial. A més a més si et posen recàrrecs no
tens la possibilitat de matricular-te ni obtindre beques l’any
vinent i el banc podria arribar a intervenir.
- Queixar-nos directament al ministeri ja que é son es decideix el temari i les dates d‘exàmens.
- No tancar actes:
- Es fan els
exàmens, els professors els corregeixen però no es tanquen
actes(els resultats no es fan “oficials” a l’estat). Així es
té la possibilitat d’anar a recuperacions i de saber quines
assignatures o curs s’hauran de cursar l’any vinent.
-Finalitat:
col·lapsar el sistema. Ningú es pot matricular l’any vinent.
-Lluita conjunta de
professorat i alumnat.
-Inconvenient:
responsabilitat recau en el professorat. Proposta de que algun òrgan
competent ordeni el no tancament d’actes, així no es culparia al
professorat. Es comenta que a la UPC s’ha centralitzat tot al
deganat, ells ordenaran el no tancament.
-Dubtes sobre
recuperacions i no matriculacions.
-Proposta
d’obtenir mes informació.
-Hi ha antecedents
històrics? Ningú ho sap.
-Sorgeix els dubtes
sobre casos especials, que els passaria si no es tanquen actes?
Seneca, beques, Erasmus…
-UAM ja han acceptat
la proposta del no tancament d’actes. Moltes altres facultats i
universitat s’hi estan adherint. Això ens proporciona recursos.
-Es comenta que el
tancament d’actes es fa des de gestió acadèmica i que el
professsor no te res a veure.
-Que passa si un
professor n vol fer-ho?
-Dubtes sobre el pas
de grau-llicenciatura.
-Proposta
de referèndum per la setmana que ve.
-Contraproposta
al referèndum: a l’assemblea es pot dialogar i arribar a consens.
El referèndum és un perill, ja que la gent vota sense estar
informada.
-Proposta:
traslladar els debats que es creen a l’assemblea a un debat fora
d’aquesta.
-Proposta
de consensuar si tanquem actes o no i a partir d’aquí crear
comissions de treball.
Consens:
Algú en contra de que s’ha
de fer alguna cosa AQUEST CURS? Tothom a favor.
Consens:
Algú en contra de no tancar actes? Tothom a favor.
Tancar actes és més
mes viable ja que en les altres propostes poden sorgir molts
inconvenients que no podem controlar.
Aquest consens no
implica que la mesura sigui definitiva: obre una via per treballar-la
acuradament i descobrir els pros i contres.
Proposta:
creació de comissions de treball.
Proposta:
creació de comissions de treball que també tracti les altres
opcions que hem parlat abans (NO CONSENSUADA).
Es parla de
conscienciar a la gent sobre aquesta mesura i a difondre que vinguin
a l’assemblea de dilluns.
Consens:
Divisió en comissions i treballar la mesura de no tancament d’actes.
S’organitzen dues comissions: continguts i difusió.
- Les comissions es reuniran davant de gestió acadèmica el 1/06/2012.
A l’assemblea de
dilluns (4/06) s’informarà sobre el que han fet les comissions.
Durant l’assemblea
han sorgit comentaris i dubtes sobre el funcionament assembleari,
així que es proposa la realització d’un taller d’assemblearisme.
Eleccions:
El dia vinent de
l’assemblea és la 2ª volta d’eleccions al rectorat. A nivell
individual fer difusió de la candidatura que vulguem.
Animar a la gent a
votar.
No hay comentarios:
Publicar un comentario