ÚLTIMA HORA!!

DEMÀ DILLUNS ASSEMBLEA A LES 12.30 A GESTIÓ ACADÈMICA !!

ES PARLARÀ SOBRE LA PROPOSTA DE "NO TANCAMENT D'ACTES" ANIMEU-VOS I AIXÍ ENS PODREM INFORMAR DE TOT AMB DETALLS!

martes, 8 de mayo de 2012

Vaga FGC 10 i 11 de Maig

l Comitè d'Empresa de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya ha convocat aturades del servei d'FGC per als propers dies 10 i 11 de maig de 2012.

És previst que les aturades s'iniciïn a les 22.00h del dimecres dia 9 i es mantinguin fins a les 22.00h del divendres dia 11 de maig.

FGC oferirà els següents serveis mínims a les Línies Metropolitanes (Barcelona-Vallès i Llobregat-Anoia):

De 06.30 h a 09.30 h 50% del servei habitual
De 16.00 h a 20.00 h 50% del servei habitual

Acta de l'assemblea del 7-05-2012


ASSEMBLEA PSICOLOGIA I LOGOPÈDIA
7 de Maig de 2012-05-07

  1. Aprovació de l’acta anterior
  2. Elecció de moderació, actes i torns de paraula
  3. Ordenació de l’Ordre del dia
    1. Explicació trajectòria de l’assemblea
    2. Valoració activitats realitzades
    3. Accions i mobilitzacions convocades des de fora de facultat(10M, 12M...)
    4. Comissions
    5. Informació escola Illa Sabadell
  1. APROVACIÓ ACTA ANTERIOR
Cap esmena de contingut de l’acta

Esmena de format de l’acta: es consensua que les actes d’ara endavant siguin en format text (no taula)

A les actes hi constaran les aportacions de les persones amb algun distintiu que plasmi qui les fa, (no amb l’objectiu de personificar les aportacions sinó amb l’objectiu d’evidenciar la quantitat de persones que es mostren a favor o en contra dels temes a tractar, per evitar, al llegir a l’acta, creure que moltes persones estan en contra o a favor d’una argumentació i realment només és una persona que fa varies aportacions.
La metodologia d’aquest fet serà escollit per la persona que prengui acta amb la limitació de MAI utilitzar el nom sinó de l’estil: inicials, números, color roba, marques...
  1. ELECCIÓ DE MODERACIÓ ACTES I TORNS DE PARAULA.
  1. EXPLICACIÓ DE LA TRAJECTÒRIA DE L’ASSEMBLEA
A comença exposant que és una assemblea que porta 5 convocatòries, que es va adherir a la vaga del 3 de Maig, que es va fer un taller d’assemblearisme el passat 2 de Maig,
H complementa que es va fer una xerrada el dia 26 d’Abril sobre la situació de la UAB i la Facultat,
Ad exposa que a l’assemblea es va decidir fer piquets informatius a les diferents vagues
  1. VALORACIÓ ACTIVITATS REALITZADES

A i R valoren positivament el taller de tècniques assembleàries
R explica que el dia de la vaga es va anar a informar a l’estudiantat que estava realitzant un examen de bio de la possibilitat de fer-lo un altre dia i explica que aquests ja estaven informats d’aquest fet però voluntàriament l’estaven realitzant aquell dia.
H diu que el dia de la vaga va veure mala organització durant el matí però que no és competència de l’assemblea de psicologia sinó de les persones presents el 3M.
N participa dient que veu molt bona coordinació a l’assemblea de psicologia, per ser una assemblea amb mes i mig de trajectòria creu que hi ha molt bona organització
R mala resposta per part de deganat pel tema de les aules de la dormida, ens donaven llargues i volien molta informació, es va fer llarg i pesat.
H exposa que va ser un error comentar el tema que altres facultats també es quedaven a la facultat de psicologia a dormir, recomana per altres vegades preparar el discurs amb deganat obviant aquesta informació.

  1. ACCIONS I MOBILITZACIONS CONVOCADES DES DE FORA DE LA FACULTAT
10M manca d’informació general sobre el tema,

U creu que hi ha convocada vaga a nivell estatal,

N afirma vaga a nivell de Galícia

Ad diu la necessitat de fer accions i treballar contingut a llarg termini i no basar-nos tant en vagues d’un dia per l’altre

H exposa si l’assemblea dóna legitimitat davant el desconeixement dels actes del 10M per a participar de les activitats del 10M a nom de l’assemblea

N creu que l’assemblea no pot donar carta oberta a que la gent actuï en el nom d’aquesta, creu que d’ha de definir una postura pròpia de l’assemblea davant el 10M

Ad exposa que si es fa vaga s’ha de fer correctament, amb la difusió pertinent

G va a buscar informació a ordinadors per a informar-nos.
Finalment hi ha vaga estatal convocada per SEU (Sindicat d’estudiantat Universitària)

B informa que s’adhereixi o no l’assemblea a la vaga el dijous 3r i 4t de psicologia no tenen classe per jornades de pàcticum i postgrau.

2 persones proposades per a buscar informació sobre el tema, fer un mail al grup de mails de l’assemblea i decidir en funció de les accions previstes el nostre posicionament i actuació.

Moderació exposa el tema del 12M-15M accions i mobilitzacions a nivell global,

Consensua que la participació a les diferents accions programades no es farà des de l’assemblea de psicologia, sinó que cada persona ho farà des de les seves ciutats, a títol individual...
Tot i això es creu necessari que si hi ha assemblea prèvia a aquesta data i es consensua llavors alguna actuació com a assemblea de psicologia ja es prepararia i faria.
  1. COMISSIONS

Hi ha consens per a començar a treballar en comissions, ara el tema és com.
Es consensua que les comissions de l’assemblea de psicologia...:

-No siguin de participació obligatòria
-Siguin rotatives
-No tinguin legitimitat d’execució
-No tinguin legitimitat d’aprovació

Es decideix el nombre de comissions que hi hauran i les seves competències.

CAF no és una comissió, sinó un càrrec rotatiu

Es discuteix si difusió ha de ser o no una comissió fixa
H creu que si perquè cada acció/comissió ja s’encarregaria de la difusió d’aquesta
N creu que sí per no oblidar la tasca important de la difusió.
Es consensua que difusió sí serà una comissió fixa.

Proposta de 5 comissions (comunicació interna, comunicació externa, difusió, accions, contingut)

Ad creu que són moltes i proposa fer-ne 3: una de comunicació externa, una d’accions i una de difusió d’aquestes i lo altre treballar-ho plegadament a l’assemblea

N creu que sí és important crear comissions fixes per agilitzar la feina

T exposa la mateixa línia que Ad, 3 comissions

H creu que 5 comis no són moltes, ja que les competències de cada una cada setmana varia

Z proposa treballar setmanalment sobre els punts del dia i cada setmana fer comis variables.

Finalment es consensua començar a treballar amb 5 comissions i valorar l’eficàcia d’això a la propera assemblea.

Les convocatòries de quan queda cada comissió se sabrà o bé el dia de la mateixa assemblea, o pel blog o correu intern de l’assemblea i al taulell

Es proposa també fer un taulell amb l’horari de cada setmana i les convocatòries de les comissions per a així invitar a la gent a participar-hi.

Comissions i les seves competències durant la setmana del 7 de Maig:

-DIFUSIÓ
  • pancartes del 10M(en funció de la info que passin pel mail les 2 persones encarregades, si es fa pancarta es farà de possibles convocatòries a accions/actes, per a difondre-les i invitar a que la gent hi participi)
  • taulell de l’horari setmanal
  • pancartes 12M
  • pancartes amb info de les eleccions i convocatòries de la presentació de les diferents candidatures
-COMUNICACIÓ INTERNA
  • gestió del blog
  • inclusió de la gent nova a la llista de correu de l’assemblea de psicologia
  • enviar a deganat amb el correu de l’assemblea que facin difusió a les pantalles de la convocatòria de l’assemblea de cada dilluns
  • enviar a deganat que facin difusió a les pantalles de les presentacions de les diferents candidatures a la nostra facultat.
-ACCIONS
  • festa de psicologia
  • dj
-COMUNICACIÓ EXTERNA
  • 10M
  • 12M-15M
  • CAF
-CONTINGUT
  • Eleccions rectorat
  • Octaveta acció dijous
  • Taller defensa col·lectiva

Tresoreria és un càrrec rotatiu
Ad informa que rectorat ha informat de pressupostos i ha presentat la necessitat a les diferents facultats de l’acomiadament de professorat, informa que la nostra degana ha presentat la retirada de la seva candidatura en context d’eleccions properes davant la situació, el termini de presentació de candidatures ja ha finalitzat i no n’hi havia ninguna més.
Estem a l’espera de noves informacions.

R informa de les properes convocatòries de presentació de les diferents candidatures davant les eleccions de rectorat:
  • MARGA ARBOIX:
    • 8M 12h lletres
    • 9M 13h polítiques
    • 17M 12h psico (sala de graus)
  • FERRAN SANCHO:
    • 8M 12h polítiques
    • 9M 13h lletres
Anima a la gent a anar-hi a exposar preguntes sobre el programa i actuacions respecte la situació actual.

  1. INFORMACIÓ ESCOLA ILLA SABADELL
T exposa que l’escola Illa de Sabadell ha demanat suport a l’UAB per a mobilitzacions allà, ja que:
Anterirment la martícula costava 150€ i volem augmentar-la l’any que ve a 700€ per a nivells adquisitius menors i fins a un total de 1500€ per a aquelles famílies amb nivells adquisitius superiors.

Es consensua que aquesta informació es porta a la CAF

Des de l’assemblea de psicologia es pot donar suport en potenciar que allà es mobilitzin, com? Portant-lis el taller de tècniques assembleàries.

H recorda fer una valoració al blog sobre el taller de tècniques assembleàries.

Es debat sobre l’estructuració dels punts de l’ordre del dia de la següent assemblea i de moment:

1, APROVACIÓ AMB ESMENES SI S’ESCAU DE L’ACTA ANTERIOR
2, ELECCIÓ DE MODERACIÓ ACTA TORNS DE PARAULA
3, PUNTS PER A DESENVOLUPAR LA FEINA FETA A LES COMISSIONS (les comissions ja portaran preparat què dir a l’assemblea)
4, VARIS





Taller de dinàmica assembleària realitzat el dia 2 de maig


Universitat Lliure de la Plaça. Mallorca
http://uni-lliure.ourproject.org


Taller de dinàmica assembleària
Assemblea de psicologia. UAB. 2 maig 2012

Guió:

1. Introducció: 10 minuts
2. Preparació de les assemblees i reunions.
2.1. Exercici de completar. 10 minunts (dinàmica de grup) + 15 minuts posada en comú
2.2. Dinàmica de resolució de conflictes 15 minuts
3. L'assemblea en marxa.
3.1. Dinàmica a través de cartolines a compartir en plenari. 15 minuts (dinàmica en grup) + 35 minuts (posada en comú: 7,5min/grup)

a) Actituds
b) El consens
c) La moderació
d) Actes

3.2. Exercici pràctic. Role play 15 miunts (dinàmica) + 20 minuts (posada en comú)

  1. Conclusions. 15 minuts.

Temporalització: 2,5 hores

Participants: Màxim 30 persones.